czwartek, 6 października 2011

Moje pierwsze placuszki z cukinii

Wszyscy dookoła zachwycają się cukinią i nie jestem w tej kwestii wyjątkiem. Podglądając blogi innych stwierdziłam, że obowiązkową niemal pozycję stanowią smażone placuszki na bazie pysznych cukinii. Postanowiłam spróbować i wynik przeszedł moje oczekiwania...


Porcja na 2 osoby:
  • 2 średnie cukinie (ja użyłam zielonych, ale następnym razem spróbuję też  z żółtymi :) )
  • mąka
  • czosnek
  • 2 jajka
  • przyprawy: sól, pieprz, vegeta, maggie
  • oliwa z oliwek do smażenia


Cukinię myjemy dokładnie i nie obieramy. Przekrawamy ją i wydrążamy gniazda nasienne. Ścieramy na tarce o grubych oczkach. Dodajemy jajka i mąkę, w takiej ilości, aby powstało nam ciasto podobne konsystencją do ciasta na placuszki ziemniaczane. Dodajemy przyprawy wedle uznania. Świeży czosnek możemy zastąpić czosnkiem w proszku. Mieszamy wszystko dokładnie.

Na patelni rozgrzewamy około 3 łyżek oliwy z oliwek i nakładamy ciasto (ok 2 łyżek stołowych na placek). Smażymy po obu stronach do uzyskania złotego koloru. Podajemy na ciepło, na przykład z sałatką z pomidorów i bazylii.


Ten podstawowy przepis zainspirował mnie do kilku eksperymentów smakowych z placuszkami cukiniowymi. Efekty już niedługo :)

SMACZNEGO! :)

2 komentarze:

  1. też lubię eksperymentować z plackami cukiniowymi, moje ostatnie odkrycie to tarty ser... pychota!

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak! Placuszki z cukinii są pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń