niedziela, 15 kwietnia 2012

Muffiny z nutellą i chrupiącym masłem orzechowym

Tą słodkość popełniłam już jakiś czas temu, ale ustawowo zdjęcia musiały odleżeć swoje, więc dopiero dzisiaj w chwili wolnej od prasowania, sprawdzania testów i przeganiania kota z wysokości komody - postanowiłam zaprezentować wynik. Przepis znalazłam na stronie mojewypieki ale oczywiście nie byłabym sobą, gdybym czegoś nie zmieniła. Zatem moje babeczki zostały uzupełnione o chrupiący dodatek w postaci crunchy peanut butter - chrupiącego, bo z kawałkami orzechów masełka :)

Do wykonania 12 babeczek wykorzystałam:
  • 150 g miękkiego masła bez oleju
  • 3/4 szklanki drobnego cukru
  • 3 jajka
  • kilka kropel ekstraktu waniliowego lub 1/2 łyżeczki pasty waniliowej
  • 1 i 3/4 szklanki mąki tortowej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • po 1 łyżce stołowej nutelli na babeczkę
  • po 1 łyżeczce do herbaty chrupiącego masła orzechowego


Masło ucieramy mikserem na najwyższych obrotach do białości. Dodajemy cukier i pastę (lub ekstrakt) waniliową i dalej ucieramy do połączenia się składników. Jajka dodajemy kolejno, dokładnie miksując każdorazowo, aż uzyskamy jednolitą masę. Na sam koniec dodajemy stopniowo mąkę przesianą wraz z proszkiem do pieczenia.


Do formy na babeczki wkładamy papilotki i wypełniamy około 3/4 objętości masą. Na wierzch każdej muffinki kładziemy po łyżce nutelli i łyżeczce masła orzechowego. Formę wkładamy do piekarnika nagrzanego do 160 stopni. Pieczemy około 10 minut a następnie zmniejszamy temperaturę do 130/140 stopni i dopiekamy przez około kwadrans. To "ochłodzenie" zapobiegnie przypaleniu się nutelli i masła orzechowego. Gotowość babeczek sprawdzamy patyczkiem. Jeśli jest suchy, muffinki są gotowe.


SMACZNEGO! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz