środa, 22 sierpnia 2012

Dżem gruszkowo miętowy

Nie jestem wielką fanką dżemów i ze sklepowych półek najczęściej wybieram klasyczny dżem truskawkowy. Kiedy jednak najdzie mnie ochota na własne przetwory, lubię tworzyć takie smaki, o które trudno na sklepowych regałach. Jednym z nich jest dżem gruszkowo miętowy. Powstał jako inspiracja sokiem jabłkowo - miętowym, a ponieważ połączenie to pyszne, jednak zbyt utarte - zamieniłam jabłka na gruszki.


Do wykonania dżemu wykorzystałam:

  • 1kg twardych gruszek
  • 1 opakowanie Dżemix-u (3:1)
  • 330g cukru
  • 3-4 gałązki świeżej mięty
  • wyciśnięty sok z 1/3 świeżej cytryny
  • 3 łyżki przefiltrowanej wody


 Gruszki obieramy i kroimy na małe kawałki. Obtaczamy je w Dżemixie i wrzucamy do garnka. Dodajemy wodę i mieszamy cały czas do momentu zagotowania. Następnie dosypujemy cukier i mieszamy. Ogień powinien być jak najmniejszy. Masę mieszamy od czasu do czasu, chroniąc ją przed przywieraniem do dna garnka. Czekamy aż gruszki zagotują się, wtedy odstawiamy je z ognia.

Gałązki mięty siekamy w całości, i listki i łodygi. Wrzucamy je do gruszek już po zagotowaniu. Dodajemy również świeży sok cytrynowy. Mieszamy i przekładamy do wyparzonych słoików. Zamykamy je od razu i ustawiamy dnem do góry, kilka razy przekręcając je podczas stygnięcia. Taka sztuczka zapewni nam równomierne rozłożenie owoców w całym słoiku.


Smak wyborny! Zapewniam :)

SMACZNEGO!! :))

3 komentarze:

  1. Ile słoików trzeba mieć, żeby zmieścić taką ilość dżemu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Krystyno, z podanej ilości wyszły mi dwa słoiczki o pojemności 0,75 ml. Została odrobina, więc było na posmakowanie :)))

    OdpowiedzUsuń