sobota, 25 sierpnia 2012

Hot baby zucchinis

Kiedy w zeszłym sezonie siałam niewielkie ziarenka cukinii na mojej działce, nie wiedziałam, że dorosłe osobniki na dobre zawładną moimi grządkami. Rozrosły się tak, że zagłuszyły groszek cukrowy i kruchą sałatę. Ale zbiory cukiniowe były tak bogate, że odkryłam smak tego warzywa na wiele różnych sposobów.
W tym roku postanowiłam je również zakonserwować na zimę. Na zaprzyjaźnionym straganie zakupiłam malutkie cukinie, które na potrzeby 'projektu' nazwałam 'baby zucchinis'. I tak powstał pomysł na zimowe warzywo z pazurem...


Do przygotowania 4 słoiczków o pojemności 0,45 litra wykorzystałam:
  • 1kg małych cukinii (baby zucchinis)
  • 1 litr przefiltrowanej wody
  • 1/2 szklanki cukry
  • 1 łyżka soli morskiej
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka pieprzu
  • 1 papryczka chilli
  • listki laurowe
  • po 2-3 ząbki czosnku na słoik
  • 1 łyżeczka gorczycy na słoik



Warzywa myjemy dokładnie. Cukinię możemy obrać ze skórki lub w niej pozostawić. Ja dałam ponieść się fantazji i zrobiłam na warzywach wzorki.  W garnku gotujemy: wodę, cukier, sól, pieprz i ocet.

Cukinie kroimy na grube plasterki. W wyparzone słoiki wkładamy ząbki czosnku, po 2-3 listki laurowe, wsypujemy po łyżeczce gorczycy i 1/4 papryczki chilli razem z pestkami. Następnie dokładamy pokrojoną cukinię. Kiedy marynata się zagotuje zalewamy nią warzywa i od razu zakręcamy słoiki.

W dużym garnku (najlepiej z ręczniczkiem lub ściereczką na dnie) gotujemy zwykłą wodę i wstawiamy do niej nasze słoiczki. Pasteryzujemy cukinię około 5 minut. Dłuższy proces przyczyni się bowiem do większej miękkości warzywa, a ja osobiście wolę te jędrniejsze.




Słoiki odstawiamy do ostygnięcia. Za kilka tygodni nasza cukinia z pazurkiem będzie gotowa!



SMACZNEGO!! :))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz