niedziela, 19 sierpnia 2012

Przetwarzam na zimę: ogórki w occie

Końcówka lata i wiszący w powietrzu powrót do pracy motywują mnie do działania :)
Zabrałam się zatem za "przetwarzanie", czyli produkcję domowych zapasów na zimne i śnieżne dni. Nie ma przecież większej przyjemności, niż kawałek chrupiącego pieczywa z samodzielnie przygotowanym latem dżemem.
Jako pierwsze powstały moje ulubione ogórki w occie, w skrócie - ogórki konserwowe :)



Do wykonania 6 słoików o pojemności 0,75 litra wykorzystałam:
  • około 1 kg drobnych ogórków gruntowych
  • 6 sporych ząbków czosnku
  • 6 listków laurowych
  • 12 gałązek kopru 
  • 6 szczypt gorczycy
  • mały korzeń chrzanu

Do przygotowania zalewy użyłam:
  • 1,5 litra przefiltrowanej wody
  • 3/4 szklanki octu 10%
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżka pieprzu, lub kilka jego ziarenek
  • 2 łyżki soli jodowanej gruboziarnistej



Ogórki myjemy dokładnie. Ja zostawiam je na noc w misce z zimną wodą. Są wtedy jędrniejsze i łatwiej się je czyści. Do wyparzonych słoików wkładamy: koperek, czosnek, gorczycę, listki laurowe oraz małą cząstkę korzenia chrzanu. Wkładamy przygotowane wcześniej ogórki.

W garnku gotujemy wodę z octem, cukrem, pieprzem i solą. Kiedy wywar zagotuje się zalewamy nim ogórki w słoikach i od razu zakręcamy. Następnie pasteryzujemy słoiki we wrzącej wodzie przez około 5 minut. Taki czas pozwoli zachować nam sprężystość ogórków. Jeśli wolimy bardziej miękkie, słoiki należy pasteryzować dłużej.





SMACZNEGO!! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz