poniedziałek, 1 sierpnia 2011

Marynowana sałatka warzywna z cukinią

Moją przygodę z gotowaniem zaczęłam właściwie wczesnym kwietniem, kiedy to razem z tatą zbudowaliśmy na działce inspekt, w którym posiałam warzywa. Odważyłam się również na wyhodowanie własnej cukinii. Efekty przeszły moje oczekiwania. Co tydzień mam w kuchni około 5 kg świeżych, całkowicie organicznych i zdrowych warzyw. Pobawmy się zatem w przetwory :)



Potrzebujemy:

SAŁATKA
  • 6-7 średniej wielkości cukinii (dobre będą zarówno żółte, jak i zielone)
  • 4 duże cebule cukrowe (białe)
  • ½ kg marchewki
  • 2 duże czerwone papryki
  • solidny pęk natki pietruszki
  • po jednym pomidorku koktajlowym lub daktylowym na słoik
  • po jednym ząbku czosnku na słoik
  • sól
  • pieprz

ZALEWA
  • 2 szklanki wody
  • ½ szklanka zwykłego octu
  • ½ szklanka octu jabłkowego
  • 1 szklanka cukru


 
Cukinię obieramy i kroimy w średnia kostkę. To samo robimy z cebulą. Oba warzywa wrzucamy do dużego garnka lub miski. Dodajemy około 4-5 czubatych łyżek soli i mieszamy. Osolone warzywa zostawiamy na około 3 godziny, tak aby puściły sok.



W międzyczasie obieramy marchewkę i delikatnie ją obgotowujemy. Kroimy na średnie kostki czerwoną paprykę i również krótko gotujemy. Marchew kroimy w kostkę, wszystkie „kolorowe” warzywa mieszamy razem dodając natkę pietruszki.



Po trzech godzinach odsączamy cukinię z cebulą, mieszamy je z papryką, marchewką i pietruszką.
Przygotowujemy zalewę i kiedy będzie ciepła zdejmujemy z ognia i wrzucamy do niej mieszankę warzyw. Dokładnie mieszamy. 



Do słoików nakładamy pierwszą warstwę sałatki, mniej więcej do połowy. Następnie wkładamy pomidorka i ząbek czosnku. Dopełniamy sałatka i zakręcamy.
Pasteryzujemy ok 15 minut, ale zazwyczaj uzależnione jest to od wielkości słoiczka. Ja nakładam sałatkę w słoiki o pojemności 0,5 litra i pasteryzacja zajmuje mi kwadrans.


Sałatka jest wyśmienita już kilka dni po zrobieniu, ale najlepiej smakuje w zimowe wieczory.

SMACZNEGO! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz